Jak podat stížnost:
-
Za stížnost je považována každá stížnost, která je vznesená formou písemnou, ústní, telefonickou, elektronickou nebo anonymní.
-
Vaše přání, stížnost a pochvaly můžete vhodit do Schránky přání a stížností umístěné na dveřích ve vestibulu nebo na chodbě každého patra. Stížnost lze rovněž podat u kteréhokoli zaměstnance domova. Zaměstnanci jsou povinni Vám se sepsáním stížnosti pomoci nebo Vaší ústní žádost sepsat. K tomu jim slouží vypracovaná pravidla, jak v takovém případě postupovat. Stížnost můžete rovněž zapsat do Knihy přání a stížnosti umístěné ve vestibulu.
-
Anonymní
stížnost můžete vhodit do Schránky přání a stížnosti nebo zaslat poštou na
adresu domova. Na anonymní stížnost Vám bude odpovězeno v Knize přání a stížností
do 30 dnů od doručení stížnosti. Pokud je anonymní stížnost směřována ke
konkrétní osobě, vedoucí zdravotně sociální služby k této stížnosti
přistupuje individuálně, chrání lidská práva a osobní údaje konkrétní osoby.
Za stížnost je považována každá stížnost, která je vznesená formou písemnou, ústní, telefonickou, elektronickou nebo anonymní.
Vaše přání, stížnost a pochvaly můžete vhodit do Schránky přání a stížností umístěné na dveřích ve vestibulu nebo na chodbě každého patra. Stížnost lze rovněž podat u kteréhokoli zaměstnance domova. Zaměstnanci jsou povinni Vám se sepsáním stížnosti pomoci nebo Vaší ústní žádost sepsat. K tomu jim slouží vypracovaná pravidla, jak v takovém případě postupovat. Stížnost můžete rovněž zapsat do Knihy přání a stížnosti umístěné ve vestibulu.
Anonymní stížnost můžete vhodit do Schránky přání a stížnosti nebo zaslat poštou na adresu domova. Na anonymní stížnost Vám bude odpovězeno v Knize přání a stížností do 30 dnů od doručení stížnosti. Pokud je anonymní stížnost směřována ke konkrétní osobě, vedoucí zdravotně sociální služby k této stížnosti přistupuje individuálně, chrání lidská práva a osobní údaje konkrétní osoby.
-
Stěžovatel má právo zvolit si svého nezávislého zástupce, který ho bude při vyřizování stížností zastupovat nebo doprovázet.
-
Schránka přání a stížností se vybírá 1x týdně a to vždy v pondělí za účasti vedoucí zdravotní a sociální služby, staniční sestry a člena Výboru obyvatel.
-
Při vyřizování stížnosti bude respektováno soukromí a lidská práva stěžovatele. Na žádost stěžovatele bude zachována jeho anonymita.
-
Stížnost řeší vedoucí zdravotní a sociální služby nebo je projednána na poradě vedoucích pracovníků, případně na provozní poradě personálu. Každá stížnost je zaznamenána do Evidence stížností u vedoucí zdravotní a sociální služby.
-
Stěžovatel obdrží písemnou odpověď do 30-ti dnů ode dne podání stížnosti i v případě, že stížnost byla posouzená jako neoprávněná.
Pokud stěžovatel nebude spokojen s výsledkem řešení stížnosti,
může stížnost postoupit na tyto adresy:
1. Ředitelka SLEZSKÉ HUMANITY, obecně prospěšné společnosti
Mgr. Hana Pierzchalová
Sokolovská 1761, 735 06 Karviná 6
tel: 596 325 856, 773 761 581, e-mail: pierzchalova@slezskahumanita.cz
2. Správní rada SLEZSKÉ HUMANITY, obecně prospěšné společnosti
Sokolovská 1761, 735 06 Karviná 6
tel: 778 468 090, email: konigstein@seznam.cz
3. Městský úřad Orlová, zdravotně - sociální odbor,
Okružní 988, 735 14, Orlová - Lutyně
tel: 596 581 420, email: iveta.nociarova@muor.cz
4. Krajský úřad Moravskoslezského kraje - sociální odbor
28. října 2771/117, 702 18 Ostrava
tel: 595 622 222, email: posta@kr-moravskoslezsky.cz
5. Ministerstvo práce a sociálních věcí
Na Poříčním právu 376/1, 128 01 Praha 2
tel: 221 921 111, e-mail: posta@mpsv.cz
6. Ombudsman ČR
Údolní 658/39, 602 00 Brno město
tel: 542 542 888, e-mail: podatelna@ochrance.cz
Pravidla "Jak si stěžovat" v Domově pro seniory SLEZSKÉ HUMANITY, obecně prospěšné společnosti, Orlová, jsou uvedená v Domácím řádu. Pravidla jsou rovněž vyvěšena u vchodu do domova a na jednotlivých patrech u Schránek přání a stížností.